Tuesday, June 24, 2008

Selamat berkenalan

Ini adalah posting saya yang pertama dalam blog ini.

Tujuan saya menyertai menyertai bloggers adalah untuk sama-sama memberikan sumbangan dan pengalaman dalam dunia politik Malaysia. Saya yakin, apa yang ada ini jika tidak dikongsi bersama akan hilang ditelan zaman.

Selamat berkenalan di dunia baru saya ini.

Mustafa Ali

41 comments:

suhaimi said...

salam...

syabas dato',saya sebagai penyokong parti islam menyokong segala teguran yg di buat oleh dato'.semua ini utk kebaikan kita bersama....

mangchikla said...

ahlan wa sahlan dato'

adam said...

Salam perkenalan dato'...

Tahniah menjadi Blogger dan harapan agar mendapat manafaat bagi semua masyarakat majmuk negara kita.

Syukur Alhamdulillah.

Kam Nan,Koh Lipe

zaimie aka 'amiechigo' said...

salam Datuk Mustafa...

Saya ingin mengucapkan tahniah kpd datuk krn menceburi bidang baru iaitu sbg penulis blog..
Pandangan datuk dlm hal2 politik amat dialu2kan..
saya akn sentiasa mengikuti rencana/pandangan datuk...
semoga datuk dpt istiqamah dlm perjuangan penulisan blog ini..InsyaAllah..

Harimau-Menaip said...

Selamat Datang kedunia penuh sepak terajang yang tanpa batasan. Di sini, tiada karenah birokrasi; dan semua orang dapat berinteraksi secara terus dengan Datuk.

Senang-senag, datanglah ke rumah saya di:
http://harimau-menaip.blogspot.com

rawi said...

salam alaika dato..anak bawean malaysia

Heical said...

Salam Dato '

Mana Gambar Dato,
yg nampak Khalid & anak Lim.
Saya peminat setia Tun Mahathir.

david chew said...

Mustapha,

Salam and regards. Welcome to the cyberworld. Good comments on Selangor and Perak. Hope you will enjoy blogging and looking forward to more comments on Politik Malaysia from you, especially on Trengganu.

David Chew

Marcus Hwang said...

Tahniah dan selamat datang ke dunia blog. Semoga perjalanan saudara di sini sentiasa licin

Hantu said...

Salam,

Semoga dapat mengutarakan idea-idea bernas terhadap politik Malaysia.

Sejujurnya nama blog ini "padapendapatsaya" adalah membosankan, seperti dipilih oleh budak sekolah rendah.

Kalau dalam bahasa arab apa yer makna "padapendapatsaya"?

Observer said...

Salam dato...

Kalau yang bersalah tu.. salahlah...
Kenapa nak marahkan orang yang betulkan kesalahan...

lock said...

salam Saudara Mustafa,

Ketika di bangku persekolahan dahulu, saya ada mengikuti ceramah-ceramah saudara di masjid yg terletak di belakang sekolah sains di dungun, Trg.

Tak sangka pula, sekarang dapat membaca pendapat saudara mustafa in the comfort of my living room.

Selamat Berjaya di ruang Cyber

The Son of Asia said...

Hi Dato', welcome to the cyber world !


:)

~ J Patrick C said...

Lanciao la Dato...u tau apa la politik..balik ur punya Tranganu bela lembu la pukimak...

Ihya said...

salam perkenalan dan selamat datang ke dunia bloggers dato.

Tiada apa yang menarik hendak saya katakan pada dato,cuma dato kena belajar dari sesiapa untuk memeriahkan lagi blog dato ini,dan harap dato bersabar dengan caci maki bloggers yang kadang2 tiada adab dalam berbicara. kalau dato rasa nak padam komen mereka,hanya padam sahaja. Tak usah dok layan puak puak ni. layanlah sekadar perlu untuk merancakkan topik yang dato bawa sendiri. Apapun saya doakan yang terbaik buat dato. Tajuk blog ini juga saya rasakan amat sesuai kerana ini yang keluar dari nurani dato,tak usahlah tukar.salam perjuangan dato :)

solla alan Nabi

abgglokal@அப்க்க்லோகள் said...

tahniah Dato'.

Dayangku Umi said...

Saya ingin mengucapkan tahniah kpd datuk krn menceburi bidang baru iaitu sbg penulis blog, teruskan perjuangan kita

Heical said...

Dato'
Kenapa PAS bersekongkol dengan DAP dan tidak dengan UMNO.Bukankah mereka seugama.Bila sembahyang mengadap kiblat yg sama tapi memerintah campur dengan DAP.Dalam kitab kita ada banyak di sebutkan hal ini.Ini yg mengelirukan saya tentang PAS yg menjunjung agama Islam.

Khairul Faizi bin Ahmad Kamil said...

Salam Cikgu Pa,
Tahniah kerana telah menceburi dunia bloggers ini.

Sbg pimpinan muda dlm PAS, sy mengimpikan agar kesemua pimpinan tertinggi parti dan pimpinan veteran parti dapat berada di dalam dunia blog & alam maya ini kerana ini mrupakan peluang utk kita bertemu secara terus dgn rakyat.

Sy juga doakan agar blog ini akn mnjadi sumber maklumat yg terkini dari masa ke masa

Salam perjuangan Dato'!

Khairul Faizi Ahmad Kamil
http://minda-kembara.blogspot.com/
Exco DPP Pusat

hani nasution a.k.a UmmiAnni said...

assalamualaikum dato'

tahniah dan selamat dtg ke dunia blog..apa2 pun berhati2 lah untuk langkah keselamatan...

Fernando said...

Who should be the next PM ?

Fernando said...

Who should be the next PM ?

Express yourself at votingmalaysia.blogspot.com

liafx said...

segulung tahniah di tabur kan.. semoga berkekalan dan memperbetul kan segala apa yang salah.. menghurai kan segala tersirat... semoga menuju kejalan yang benar...

bagi heical saya beri pendapat saya... dalam berpolitik bukan ada masalah bersongkol dengan sesiapa pon.. baik DAP atau pon UMNO yang penting menjalan kan tugasan (mandat) yang rakyat berikan.. UMNO itu sudah terang lg bersuluh tentang masalah kekejaman nya dalam kerjaan malaysia.. kenapa pula hendak memberi suport pada UMNO yang memang zalim dari dahulu lagi.. kalau UMNO boleh bersatu MCA & MIC takkan PAS tak boleh bersatu dengan DAP .. dalam DAP pon ada gak org islam... jadi kena lah ada timbang cara ...bersama sama menghapus kan kezaliman yang ada .. bukan menambahkan kezaliman.....

salam sayang dari org ganu pengkalan berangan...

insyirah08 said...

Syabas Dato'.Tahniah!.

Its BETTER LATE THAN NEVER.....
Moga pengalaman berjuang dalam wadah Islam dapat membuka mata dan minda serta mematangkan lagi mereka yang melayari blog Dato'.

Akhirnya moga Cahaya kebenaran Islam akan terserlah lagi.....
Allahu Akbar! (3x)

Kekanda Hazazi/// said...

Assalamualaikum kepada Ayahda Dato' .
Tahniah dan buah fikiran dato dapat memeriahkan lagi blog dalam negara dan setiap pemimpin terutama dari Pakatan Rakyat harus ada personal blog. Kami sebagai golongan reformis muda dapat menilai secara lebih dekat pendapat pemimpin dalam isu-isu tertentu.

Mungkin untuk support Blog dato' saya akan link kan blog dato dalam blog saya! Sedikit sebanyak perjuangan dato sebagai bloggers daoa tsuntikan moral dari kami anak muda!

InsyaALLAH.

Uminaz Collections said...

Assalamualaikum...
tahniah dato'..sbg penyokong setia parti islam, saya rasa tindakan dato' ni adalah satu tindakan yang bijak. saya pn boleh ikut perkembangan Pakatan Rakyat... maklum la asyik duk tgk media prima je...dah kosong perut akibat muntah... apa pn...SYABAS & TAHNIAH...

GERAMM said...

Tahniah dan selamat datang ke dunia blogger

anak parit said...

Salam siber Dato',

Tahniah dan semoga Dato' dapat membuat rencana yang bernas untuk di kongsi bersama.
Rencana yang merangkumi hal ehwal politik semasa dan perkembangan hal-hal mengenai PAS.
Saya syorkan Dato' membuang komen-komen yang mencarut dan memaki hamun dari laman Dato'.

Saya akan kerap menziarahi laman blog Dato' sekiranya ulasan sinis dan tajam menikam Dato' mampu menarik minat saya.Sekadar mengesyor.

Anak_Parit

aNaK BaPaK said...

sebenarnya saya agak ragu dengan pemberi komen dalam blog dato' ni..biasa terdengar suara-suara begitu adalah dari kalangan UMNO/BN yang lecewa maka berlakon menjadi pembangkang atau ahli PAS..masalah menimbulkan keraguan sesama pakatan atau jamaah bukan perkara baru..tapi inilah kaedah yang dibawa oleh abdullah bin ubai bin salul ketika tentera islam pulang dari perang bani mustaliq..golongan munafiq seperti abdullah bin ubai menyebarkan berita fitnah bahawa isteri rasulullah telah melakukan zina dengan safwan bin mu'tal..berita palsu ini adalaj berfungsi untuk memberi keraguan dalam sof pejuang islam..dari situlah puak munafiq berlakon seolah2 mereka bersama rasul tetapi menempelak rasul untuk membalas dendam dan benci kepada rasul..sehingga sayyidatina aisyah bali ke rumah ibubapanya dan rasulullah bersikap berdiam diri..

kerana berita palsu ini juga ( hadith al-ifk ) dikalangan sahabat rasul pun berbeza pendapat dan timbul waham yang hampir menghancurkan soh pejuang islam..

fiqah seerah dari peristiwa inilah sepetutnya pejuang islam ambil sebagai tauladan untuk membezakan mana satu suara mukmin dan mana satu suara munafiq kerana lawan mukmin hanya munafiq..jika benar mereka menyokong atau ahli jama'ah..dalam tarbiyah usrah pas sendiri menuntut ahli jamaah pas merujuk kembali tafsiran surah an-nur ayat 11 hingga 18 yang mana sebab nuzulnya ayat ini adalah kerana berita2 yg disampaikan oleh bapak munafiq abdullah bin ubai.sehingga dalam ayat ini juga ada arahan dari allah kepada rasul melaksanakan hukuman qozaf..

dari panduan seerah inilah sepatutnya ahli jama'ah..( kalau benar dia ahli jemaah, entah2 sokong ikut semangat bukan kerana allah) mereka mesti ambil semua pengajaran ini..apakah kita semua tidak takut janji allah kepada mereka yang bawa berita dusta seperti abdullah bin ubai bahawa azab allah amatlah pedih..jika pun perkara itu benar tetapi jika hanya dapat dibuktikan dengan sangkaan pun allah janjikan azab..benarkah pemberi komen ini ahli jamaah yang ditarbiyyah dan dididik dengan kaedah fiqh haraki..ataupu ahli jamaah yang ttiada qualiti tetapi hanya kerana wujudnya pewaris abdullah bin ubai maga dia menggelabah lebih dari abdullah bin ubai..bukankah pelik..

sebab itu kita semua musti kembali kepada sirah nabawiyyah..kerana disanalah allah berikan kaedah bagaimana mahu mengenali sipembawa berita itu mukmin atau munafiq..saya berkata begini agar kita semua tidak digolongkan oleh allah dikalangan orang2 yg munafiq..AWASI PENULISAN DAN PEMBACAAN ANDA..PENULIS2 UPAHAN UMNO YANG MEWARISI KERJA ABDULLAH BIN UBAI KINI SEDANG MENCARI PELUANG MEMECAH BELAHKAN KITA DAN AKHIRNYA BERSORAK MELIHAT KITA BERPECAH...ALLAH TA'ALA SUDAH BAGI PANDUAN TERHADAP PERKARA INI PADA RASULNYA..

Heical said...

Salam Semua
Liafx
UMNO yang memang zalim dari dahulu lagi - tolong ceritakan saya apa yg maksud UMNO Zalim.Kalau zalim berapa ramai yg telah mati di Malaysia macam di Kemboja 2 juta orang.Kalau Zalim macam mana kita semua masih bebas kesana kemari ,bolih tulis blog ,sembahyang tak Masjid pun tak perlu takut takut,UMNO bagi biasiawa Pelajaran dari dulu hingga sekarang.Orang Melayu ramai dah senang kaya raya Cuba saudara bandingkan umat Islam di India.Thailand,Burma dll dan Di Malaysia .
DAP ini asal dari PAP.

Heical said...

Salam Dato'
Saya bukan ahli Umno atau Pas.
Saya berpegang kepada AlQuran dan Sunnah.
Kalau semua nya betul betul tiada kompromi.

maybmed said...

Dato, Tahniah dan gunakanlah pena tajam untuk menyedarkan pemimpin yang songsang dan rakyat yang umpama si Luncai.

maybmed said...

Dato, tlg cerita kit pasal ezam (dlm politik). Dulu dlm PKR kata ada bertong-tong rahsia salahlaku politikus BN. Lani bila lompat pi kat UMNO kata pulak dia ada rahsia besak PKR. Dia kata kalau bolgger himpit dia, rahsiatu akan meletup. Cek rasalah, diani perasan dan syok sendiri. Bukan apa, mana ada ahli biasa UMNO boleh buat sidang media, dia aja, so dia tak mau orang kacau dia, nak buat jalan pintas pi atas.

Shakir Md Taha said...

Baguslah Pak Pa.Tak payah tunggu surat khabar lagi. Boleh terus pergi ke blog Pak Pa.Menanti komen Pak Pa@ Cigu Pa

agas said...

Biar kita tumbangkan BN dulu Datuk. Lepas tu jalankan perundangan Islam sebenar. Ajaran Hadhari adalah sesat. Jangan dapat 6 negeri dah terbantuk. Itulah dok Dungun bg keorg melepas dah tu kan. Dulu zaman gabungan BN/PAS Datuk pernah jadi pak menterikan ...koy dah teringin lagi ke? Tak serik (pisang tak kan berbuah 2 kali)

Rubah_putih said...

Assalamualaikum,

Boleh Saya dapatkan email dato'? saya mahu memanjangkan sesuatu perkara yang penting..thankz

ini email saya...emylia2638@gmail.com

Kasah Tawafeen said...

Syabas...kita perlu tau punca, penyebab isu2 yang di maksudkan yang akhir membawa kepada pepecahn dan percanggahan pendapat. Bercanggah pendapat bukan berarti kita harus BERPECAH.

Kupasan Dato' sangat berasas dan pd hemat saya akan membantu para pembaca & penganalilis & pemerhati2kepada Pro & Kontra'dalam sesuatu kasus yg diketengahkan..selamat maju jaya.....

Andy Zs said...
This comment has been removed by the author.
Andy Zs said...

salam bahagia Datuk. Saya terpanggil mencoretkan sedikit dalam blog datuk. Sesungguhnya Allah maha mengetahui. Selamat Datang untuk bersama manaikkan syiar Islam menerusi Blog. dan Diharapkan datuk tidak menyalahgunakan penyempaian maklumat terutamanya yang akan menjadi FITNAH sebagaimana sebahagian Blogers. dan isu terbaru datuk menuduh UMNO terlibat dengan isu DUMC tanpa bukti adalah sesuatu yang menghampiri Fitnah sesama kelompok.Bukan untuk menegur. cuma mengingatkan sesama Insan. Bagi saya kita semua sama dan tidak akan kekal. sesuatu kebanggaan saya supaya datuk jujur dalam membawa Islam dan bukan menggunakannya.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL